با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
سری پیکسل ۱۰ گوگل گران قیمت است
عکس : پیکسل ۱۰
.

گوگل با سه تراشه Tensor اول خود که همگی بر روی گره‌های پردازشی سامسونگ ساخته شده‌اند، با کوالکام و اپل در زمینه عملکرد تراشه‌های تلفن همراه تلاش کرده است. با این حال، یک گزارش جدید حاکی از آن است که گوگل کنترل کامل توسعه تراشه Tensor G5 را در دست گرفته است و ممکن است برای تولید به فرآیند 3 نانومتری TSMC روی بیاورد.

این خبر از افشای X (توئیتر سابق) توسط @OrеXda می‌آید، که سابقه خوبی از اطلاعات دقیق در مورد برنامه‌های سخت‌افزاری گوگل دارد. @OrеXda ادعا می‌کند که گوگل در حال توسعه CPU، GPU و Backend برای Tеnsor G5 داخلی است و این تراشه توسط TSMC با استفاده از فرآیند 3 نانومتری آن ساخته خواهد شد.



این خبر در پایان گزارش قبلی منتشر می شود که تراشه Tensor G5 کاملاً سفارشی طراحی خواهد شد. این بدان معنی است که گوگل کنترل بیشتری بر طراحی تراشه خواهد داشت و می تواند آن را برای کارهای خاص مانند یادگیری ماشینی و عکاسی بهینه کند. از سوی دیگر، انتظار می‌رود که Tеnsor G4 که به سری پیکسل 9 قدرت می‌دهد، عملکرد کمی بهبود یافته در مقایسه با نسل قبلی خود ارائه دهد.

انتظار می‌رود تراشه تنسور G5 به سری Pixel 10 مجهز شود که برای عرضه در سال 2025 برنامه‌ریزی شده است. در حالی که هنوز دو سال از آن باقی مانده است، خبر می‌رسد که گوگل کنترل کامل این تراشه را به دست می‌گیرد و ممکن است MC3 را به طور کامل کنترل کند. فرآیند m برای طرفداران Pixеl بسیار امیدوار کننده است.

سری پیکسل ۱۰ گران و قوی

در دیگر خبرها از زمان عرضه سری پیکسل 6، گوگل به دنبال بهترین مدل های مقایسه کننده آیفون های اپل است. امسال تفاوتی ندارد زیرا سری پیکسل 8 در حال حاضر بر روی بهترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند قرار دارد و در عین حال با عملکرد صوتی آیفون 15 پرو مطابقت دارد. اکنون DxOMark سرانجام نتایج تست دوربین پیکسل 8 پرو را فاش کرد.

در جدول امتیازات دوربین DxOMark، گوگل پیکسل 8 پرو امتیاز 153 را به دست آورد و آن را نزدیک به آیفون 15 پرو مکس با امتیاز 154 قرار داد. در حال حاضر هواوی پی 60 پرو با امتیاز 156 در جایگاه نخست قرار دارد. طبق DxOMark، سیستم دوربین گوگل Pixel 8 Pro دارای نقاط قوتی است. در نمایش رنگ‌های خوب در نورهای مختلف، از فضای روشن تا شرایط بسیار تاریک، هم برای عکس‌ها و هم برای فیلم‌ها، به خوبی عمل می‌کند.

در ایجاد رنگ پوست در تمام نورها نیز خوب است. دوربین به سرعت و با دقت در عکس ها و فیلم ها فوکوس می کند. معمولاً نوردهی مناسبی را برای سوژه ها در عکس ها و فیلم ها دریافت می کند. هنگامی که تصاویر را بزرگ‌نمایی می‌کنید و در نمای نزدیک می‌کنید، جزئیات زیادی را ثبت می‌کند.

ویدئوها در اکثر نورها ثابت به نظر می رسند. دوربین جلو نیز رنگ های خوب و بافت بهبود یافته را در عکس های نزدیک نشان می دهد. صفحه نمایش در هر شرایطی به راحتی قابل خواندن است و رنگ های خوبی را نشان می دهد. این دوربین با فیلم‌های HDR به خوبی عمل می‌کند و باعث می‌شود آنها روشن و با کنتراست خوب به نظر برسند. هنگامی که در حال مرور وب هستید، کنترل های لمسی تلفن صاف و پاسخگو هستند. بلندگوهای داخلی صدای خوبی دارند و بهتر از تلفن های قدیمی پیکسل هستند. صداهای ضبط شده طبیعی به نظر می‌رسند و ضبط کنسرت ها بهتر است.

اما، سیستم دوربین گوگل Pixel 8 Pro دارای اشکالاتی است. گاهی اوقات، نمی تواند جزئیات بسیار دقیق را ثبت کند یا برخی از بافت ها را در تصاویر از دست می دهد. در برخی موارد، جلوه تاری پس‌زمینه کاملاً کار نمی‌کند و خطاها را نشان می‌دهد. در نور کم، ویدئوها ممکن است مقداری دانه بندی قابل مشاهده داشته باشند و ممکن است تفاوت هایی در وضوح بین فریم های ویدئو وجود داشته باشد. توانایی دوربین برای زوم کردن روی صدا محدود است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین