با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
بکاپ خودکار تصاویر RAW به Google Photos اضافه شد
عکس : گوگل فوتو

گوگل به تازگی تغییراتی در اپلیکیشن گوگل فوتوز به وجود آورده است که روی هر دو نسخه آي او اس و اندروید در دسترس خواهد بود. این موضوع به شیوه نگهداری فایل‌های RAW روی محصولات اندرویدی باز می‌گردد.

در دنیای امروزی، بسیار از گوشی‌های هوشمند به امکان ذخیره تصاویر با فرمت RAW مجهز شده‌اند. این تصاویر در واقع فایل‌های کم حجم نشده‌ای هستند که اطلاعات بیشتری نسبت به تصاویر با فرمت JPEG درون خود ذخیره کرده‌اند و به این ترتیب، حجم زیادی را روی حافظه داخلی دستگاه به خود اختصاص خواهند داد.

به گزارش 9to5Google، اپلیکیشن گوگل فوتوز از این پس روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی به صورت خودکار قادر به ذخیره تصاویر با فرمت RAW خواهد بود. همان طور که گفته شد، این تصاویر از حجم بالایی برخوردار هستند و ذخیره شدن آن‌ها روی حافظه اصلی باعث زودتر به پایان رسیدن آن می‌شود. اما با ذخیره تصاویر روی فضاهای ابری، کاربران دیگر نگران تمام شدن حافظه داخلی گوشی هوشمند خود نخواهند بود.

همان طور که گفته شد، این اتفاق توسط وب سایت 9to5Google و روی گوشی هوشمند پیکسل ۸ کشف شده است. این محصول تا پیش از این اقدام به گرفتن تصاویر RAW می‌کرده و نوتیفیکیشن جدید نمایش داده شده، نشان می دهد که این تصاویر از این پس به صورت خودکار در Google Photos ذخیره خواهند شد. این تصاویر با بج قرمز رنگ RAW روی آن‌ها نمایش داده خواهند شد. با باز کردن تصویر، هر دو نسخه RAW و JPEG آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که بکاپ گرفتن از تصاویر RAW تنها مختص عکس‌هایی است که جدیدا می‌گیرید و تصاویر گذشته شامل حال این قابلیت نمی‌شوند. هنوز مشخص نیست این ویژگی تنها مختص خانواده پیکسل ۸ خواهد بود یا خیر، چرا که با وجود آپگرید به آخرین نسخه Google Photos، این قابلیت روی محصول یاد شده در دسترس نبود.

در حال حاضر، تمامی اکانت‌های گوگل به ۱۵ گیگابایت فضای رایگان مجهز هستند که روی تمام محصولات در دسترس خواهد بود. با فعال شدن این قابلیت، فضای یاد شده به سرعت پر خواهد شد و باید ببینیم گوگل برای این موضوع،‌چه تصمیمی در سر خواهد داشت.

احتمالا کاربران به این ترتیب مجبور خواهند شد تا اشتراک Google One را خریداری کرده و ظرفیت حافظه این فضای ابری را افزایش دهند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین