با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نحوه کالیبره کردن قطب‌نما در اندروید برای بهبود در دقت مکان دستگاه
عکس : کالیبره کردن قطب‌نما در اندروید

یکی از سنسورهای موجود در تلفن اندروید ی شما یک مغناطیس‌سنج است و این‌یکی از اجزای اصلی است که عملکرد قطب‌نما را فعال می‌کند. سپس Google Maps از این اطلاعات استفاده می‌کند تا بداند به کدام جهت روبه‌رو هستید. این بسیار مهم است و گاهی اوقات برای اطمینان از دقت لازم است قطب‌نما را مجدداً تنظیم کنید. پس بیایید جلو برویم و آن را انجام دهیم.

بررسی دقت جهت‌گیری نقشه‌های گوگل

قبل از کالیبره کردن قطب‌نما ، بررسی کنید که آیا جهت دستگاه شما به‌طور دقیق در برنامه Google Maps گزارش می‌شود. برنامه Google Maps را در دستگاه اندروید ی خود بازکنید، سپس به دنبال نماد دایره‌ای آبی که مکان شمارا نشان می‌دهد بگردید. اگر قابل‌مشاهده نیست، نماد دایره‌ای را در گوشه پایین سمت راست فشار دهید.

این کار مکان شمارا تا آنجایی که Google Maps می‌داند، نمایان می‌کند. جهت دستگاه شما به‌عنوان یک پرتو آبی‌رنگ به شما نشان داده می‌شود.

اگر برد پرتو خیلی وسیع به نظر می‌رسد، Google Maps معمولاً از شما می‌خواهد که قطب‌نما خود را کالیبره کنید. اگر این‌طور نیست، باید آن را به‌صورت دستی کالیبره کنیم.

کالیبره کردن قطب‌نما اندروید در نقشه‌های گوگل

اگر Google Maps قطب نمای شمارا به‌صورت خودکار کالیبره نمی‌کند، می‌توانید یک کالیبراسیون دستی انجام دهید. برنامه Google Maps را بازکنید، مطمئن شوید که نماد مکان دایره‌ای آبی‌رنگ دستگاه شما در معرض دید است، سپس روی نماد مکان ضربه بزنید تا اطلاعات بیشتری درباره موقعیت مکانی شما نمایش داده شود.

ممکن است پیامی را مشاهده کنید که می‌گوید "Location Accuracy is Low" با دکمه "Calibrate" اکنون در لیست افقی دکمه‌ها حرکت کنید تا آن را پیدا کنید.

از شما خواسته می‌شود دوربین خود را روشن کرده و آن را به اطراف حرکت دهید تا محیط اطراف خود را شناسایی کنید. روی "Next" ضربه بزنید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

اگر در منطقه‌ای با ویترین فروشگاه‌ها و ساختمان‌های به‌راحتی قابل‌شناسایی نیستید، پس از مدتی گزینه «Use Compass» را مشاهده خواهید کرد.

تلفن خود را به شکل هشت حرکت دهید تا زمانی که «Compass Accuracy» به «High» برسد. اکنون می‌توانید روی «Done» ضربه بزنید.

پرتو آبی‌رنگ روی نماد مکان آبی اکنون باید باریک‌تر از قبل باشد.

امیدواریم Google Maps بهتر بتواند شمارا به مقصد برساند. قطب‌نما ممکن است هنگام رانندگی اهمیت زیادی نداشته باشد زیرا GPS می‌داند به کدام سمت می‌روید، اما هنگام حرکت آهسته برای مسیرهای پیاده‌روی مهم است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین