با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
گزارش جدید Speedtest از کاهش سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران خبر می‌دهد
عکس : میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران، دسامبر 2023
.

اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا طبق جدیدترین گزارش آن برای ماه دسامبر 2023، سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران کاهش یافته است.



در گزارش اسپیدتست برای ماه دسامبر 2023، میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در دنیا نسبت به گزارش قبلی افزایش یافته است. میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان از 48.61 مگابیت بر ثانیه، به 49.25 مگابیت بر ثانیه رسیده و میانگین سرعت اینترنت ثابت هم از 90.6 مگابیت بر ثانیه، به 90.93 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران

طبق گزارش اسپیدتست برای ماه دسامبر، سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کشورمان کاهش یافته است. سرعت اینترنت ثابت در ماه دسامبر در ایران به 12.62 مگابیت بر ثانیه رسیده که نسبت به گزارش قبلی با سرعت 12.76 مگابیت بر ثانیه، کمی کاهش را تجربه کرده است. بااین‌حال، رتبه کشورمان تغییری نداشته و همچنان در رتبه 154ام قرار دارد.

سرعت اینترنت موبایل هم در ماه دسامبر در ایران کاهش یافته است. سرعت اینترنت موبایل در ایران از 31.82 مگابیت بر ثانیه ماه نوامبر، به 31.29 مگابیت بر ثانیه رسیده و این کاهش سرعت، باعث شده است تا رتبه کشورمان در جدول کاهش 3 رتبه‌ای را تجربه کند. حالا ایران در رتبه 78ام قرار دارد.

در سطح جهان، سنگاپور همچنان سریع‌ترین اینترنت ثابت جهان را ارائه می‌کند و کاربران این کشور به اینترنت ثابت با سرعت 270.62 مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. در رتبه دوم هنگ‌کنگ با سرعت 266.63 مگابیت بر ثانیه قرار دارد و در رتبه سوم موناکو با دو رتبه صعود به‌چشم می‌خورد.

در بخش اینترنت موبایل، رتبه‌های اول تا سوم تغییری نداشته‌اند؛ امارات متحده عربی همچنان با سرعت 303.21 مگابیت بر ثانیه در رتبه اول قرار دارد. در رتبه‌های دوم و سوم هم قطر و کویت بهٰ‌ترتیب با سرعت 244.44 مگابیت بر ثانیه و 183.83 مگابیت بر ثانیه قرار گرفته‌اند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین