با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
کاربردهای جالب قهوه فراتر از یک نوشیدنی
عکس : کاربردهای جالب قهوه در خانه‌داری

قهوه یک نوشیدنی محبوب صبحگاهی است و فواید متعددی برای سلامتی و افزایش انرژی دارد.

اما به گفته متخصصان، کاربردهای هوشمندانه و شگفت‌انگیز دیگری نیز برای قهوه آسیاب شده وجود دارد که شاید از آن‌ها بی‌اطلاع باشید.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی سایت شات ایکس و به نقل از العین طبق گزارشی که در وب‌سایت House Digest منتشر شده است، نگهداری قهوه آسیاب شده در ظرفی در گوشه‌ای از آشپزخانه می‌تواند فواید متعددی به همراه داشته باشد.

از بین بردن بوی بد

دانشمندان دانشکده شهر نیویورک کشف کرده‌اند که نیتروژن موجود در قهوه می‌تواند بوی بد فاضلاب را از بین ببرد. به همین دلیل، قهوه می‌تواند در رفع برخی از بوی‌های نامطبوع رایج در آشپزخانه نیز موثر باشد.



کاربردهای قهوه برای رفع بوی بد:

کاربرد قهوه برای رفع بوی بد
عکس : کاربرد قهوه برای رفع بوی بد

  • بوی یخچال: برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال، می‌توانید چند قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده را در یک ظرف داخل یخچال قرار دهید. این کار به جذب بوهای ناخوشایند و حفظ طراوت فضای داخلی یخچال کمک می‌کند.

  • بوی فاضلاب: قهوه آسیاب شده را در کیسه‌های ریخته و در مکان‌هایی که بوی فاضلاب به مشام می‌رسد، مانند زیر سینک ظرفشویی یا داخل سطل زباله، قرار دهید. قهوه نیتروژن موجود در بوی فاضلاب را جذب کرده و آن را خنثی می‌کند.

  • بوی نامطبوع سایر نقاط: می‌توانید از کیسه‌های تفل قهوه در هر جایی که بوی نامطبوع وجود دارد، مانند انبار مواد غذایی، کابینت‌ها و کشوهای آشپزخانه و حتی حمام استفاده کنید.

  • بوی بد بدن: قهوه آسیاب شده می‌تواند به عنوان یک دئودورانت طبیعی عمل کند. برای این کار، مقداری قهوه آسیاب شده را در حمام قرار دهید و از بوی مطبوع آن لذت ببرید.

علاوه بر خاصیت رفع بوی بد، قهوه آسیاب شده کاربردهای دیگری نیز در خانه دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از آن برای جلا دادن مبلمان چوبی، از بین بردن لکه‌ها و دور کردن حشرات استفاده کنید.



تمیز کننده‌ای ممتاز برای ظروف و سطوح

قهوه آسیاب شده ، علاوه بر اینکه یک نوشیدنی محبوب و خوشمزه است، به عنوان یک پاک کننده‌ی فوق‌العاده نیز شناخته می‌شود. به لطف بافت ساینده و محتوای اسیدی آن، می‌توان از قهوه آسیاب شده برای تمیز کردن ظروف و قابلمه‌های کثیف استفاده کرد.



نحوه استفاده از قهوه آسیاب شده برای تمیز کردن:

  • برای تمیز کردن ظروف پخت و پز، ابتدا آن‌ها را با آب و صابون ظرفشویی بشویید. سپس چند قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده را به آن‌ها اضافه کنید و با استفاده از یک اسفنج یا برس، ظروف را به طور کامل مالش دهید. قهوه آسیاب شده به از بین بردن چربی‌ها و باقی‌مانده‌های چسبنده کمک می‌کند.

  • برای تمیز کردن سینک و سایر سطوح، می‌توانید از تفاله قهوه استفاده کنید. البته، از استفاده از تفاله قهوه روی سطوح مرمری متخلخل یا هر جایی که مستعد لکه شدن یا خراشیدگی است، خودداری کنید.

  • برای تمیز کردن شبکه‌های فر و شوایه اجاق گاز، تفاله قهوه را با آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. سپس خمیر را روی شبکه‌ها بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. بعد از آن، شبکه‌ها را با آب گرم بشویید. قهوه آسیاب شده به طور موثر چربی‌ها را از بین می‌برد و نیازی به استفاده از مواد شیمیایی خشن برای تمیز کردن شبکه‌ها نیست.



دور کردن حشرات:

کاربردهای قهوه
عکس : کاربردهای قهوه

بوی قهوه برای بسیاری از حشرات مانند مورچه، پشه و مگس، ناخوشایند است.

بنابراین، قرار دادن ظرفی حاوی قهوه آسیاب شده در نزدیکی پنجره‌ها یا درهای ورودی می‌تواند به دور کردن این حشرات مزاحم کمک کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین