با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آمار فروش گوشی هوشمند در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳: شیائومی تنها برند با رشد مثبت!
عکس : شیائومی یا آیفون

موسسه آماری و تحلیلی Canalys در جدیدترین گزارش خود به بررسی بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی پرداخته است. طبق گزارش این موسسه، در سه‌ماهه سال ۲۰۲۳ حدود ۲۹۳ میلیون واحد گوشی روانه بازار شده است که در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال گذشته، در حدود ۱ درصد کاهش داشته است.

علی‌رغم کاهش ۱۰ درصدی میزان فروش به نسبت سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲، برند سامسونگ در فصل سوم سال جاری ۵۷ میلیون گوشی به فروش رسانده است. با این آمار، غول فناوری کره به تنهایی ۲۰ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. اپل در سه‌ماهه سوم سال جاری ۵۰ میلیون آیفون شامل سری آيفون ۱۵ عرضه کرده که به معنای سهم ۱۷ درصدی از بازار است. البته در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، فروش آیفون‌ها ۶ درصد کاهش داشته است.

در جایگاه سوم لیست Canalys برند شیائومی را مشاهده می‌کنیم که ۴۱٫۵ میلیون گوشی روانه بازار کرده و ۱۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. با افزایش فروش ۲ درصدی، غول فناوری چین تنها برند بازار محسوب می‌شود که رشد مثبت به نسبت سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ ثبت کرده است.

در جایگاه چهارم، برند اوپو قرار دارد که در بازه ماه‌های جولای تا سپتامبر ۲۴٫۶ میلیون گوشی فروخته است. این برند چینی سهمی ۹ درصدی از بازار را در اختیار دارد ولی به نسبت سال گذشته کاهش فروش ۸ درصدی را تجربه کرده است.

شرکت چینی Transsion که صاحب برندهایی مانند تکنو و اینفینیکس است نیز با رشد چشمگیر ۴۰ درصدی مواجه شده و ۲۶ میلیون گوشی روانه بازار کرده است. این شرکت در بازارهایی مانند خاورمیانه، آمریکای لاتین، آسیا جنوب شرقی و جنوب آسیا فعالیت دارد. سهم Transsion از بازار گوشی‌های هوشمند حدود ۹ درصد است.

لوکاس ژونگ، تحلیلگر موسسه Canalys، ادعا کرده که تولیدکنندگان تمرکز بیشتری روی محصولات پرمیوم خود دارند و سعی دارند خانواده گوشی‌های پرچمدار خود را بهبود ببخشند. آقای ژونگ در ادامه اعلام کرده که رقابت‌ها در بازار گوشی‌های تاشو نیز بیشتر از قبل شده است. طبق ادعای این تحلیلگر، عرضه زودهنگام گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ تاثیر خوبی روی بازار داشته است. با توجه به رشد فزاینده حضور برندهای چینی در بازار گوشی تاشو، سلطه سامسونگ در این بازار آینده‌دار به خطر افتاده است.

آقای ژونگ با بررسی آمار فروش برند اپل اذعان داشته غول فناوری آمریکایی با کمتر کردن تفاوت‌های بین نسخه‌های استاندارد و پرو سری آيفون ۱۵ باعث شده که فروش آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس بهتر شود. امسال دو گوشی استاندارد سری آيفون ۱۵ به قابلیت‌های مهمی مانند درگاه USB-C و داینامیک آیلند مجهز شده‌اند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین