با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
شیائومی ۱۴، احتمالا اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود
عکس : شیائومی ۱۴

شایعات پیرامون محصول جدید شیائومی، یعنی Xiaomi 14 چندی است در حال نقل شدن است و این بار نوبت به تراشه این گوشی هوشمند رسیده است. اطلاعات مختلفی در مورد این اسمارت‌فون و پردازنده آن در رسانه‌های خبری منتشر شده است. اما گزارش جدیدی که امروز شاهد انتشار آن هستیم، از مجهز بودن این محصول به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خبر می‌دهد.

چیپست Snapdragon 8 Gen 3 در ماه اکتبر در رویداد Snapdragon Summit 2023 معرفی خواهد شد و به دنبال، شیائومی قصد دارد تا نسخه جدید رابط کاربری خود با نام MIUI 15 که بر پایه اندروید ۱۴ طراحی و توسعه یافته است را معرفی کند و در کنار آن، احتمالا خبرهایی در مورد محصول جدید این کمپانی چینی با نام شیائومی ۱۴ نیز منتشر خواهد شد. تاریخ عرضه این گوشی هوشمند ماه نوامبر عنوان شده که به صورت پیش فرض، با رابط کاربری MUIU 15 همراه خواهد بود.

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید،‌ مطمئنا می‌دانید که رویداد معرفی آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و انتخاب ماه اکتبر برای معرفی چیپست جدید کوالکام، امری منطقی و البته رقابتی به حساب می‌آید. همچنین یک ماه بعد، یعنی در ماه نوامبر نیز باید منتظر گوشی شیائومی ۱۴ باشیم و به دنبال آن هم کمپانی‌های Vivo، اوپوو ZTE از محصولات جدیدشان رونمایی خواهند کرد.

سال گذشته،‌ گوشی هوشمند Vivo X90 Pro پلاس اولین محصول مجهز به تراشه Snapdragon 8 Gen 2 بود و حالا امسال نوبت به شیائومی رسیده است که عنوان اولین را به خود اختصاص دهد.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از نوع ۸ هسته‌ای خواهد بود که از یک هسته Cortex-X4، پنج هسته Cortex-A720 و دو هسته Cortex-A520 تشکیل شده است.

محصولی که در ادامه مسیر موفق شیائومی ۱۳ معرفی خواهد شد، بهبودهای زیادی در حوزه نرم‌افزار یا سخت‌افزار دریافت خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که شیائومی ۱۴ با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به سنسور ۱.۲۸/۱ اینچی که در مقایسه با گزینه پیشین کمی بزرگ‌تر شده، عرضه شود. در کنار گزینه یاد شده، سنسور تله فوتو با زوم ۵ برابری و یک سنسور الترا واید قرار خواهد گرفت. مدل پایه این خانواده از باتری ۴۸۶۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار خواهد بود که از شارژ سریع ۹۰ واتی (از طریق کابل) و شارژ سریع ۵۰ واتی (از طریق بی‌سیم) پشتیبانی می‌کند.

از نظر طراحی، تغییرات محسوسی را شاهد خواهیم بود و در پشت بدنه، سبک چینش سنسورهای دوربین هم تغییر پیدا خواهد کرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین