در سال های اخیر، تویوتا لندکروزر تغییراتی عمیق در مدل های جدید داشت. مثلا سری ۳۰۰ با پیشرانه توربو عرضه شد و تویوتا پرادو ( لندکروزر بازار ایالات متحده) هم تغییراتی اساسی از نظر طراحی و فنی داشت. این یعنی تویوتا تقریبا داشت با فرمول برنده بازی می کرد و این نوید یک تغییر جدی تر را در آینده می داد. حالا تویوتا کانسپت یا طرح مفهومی لندکروزر برقی را معرفی کرده که در محصولات تویوتا با نام تویوتا لندکروزر Se شناخته می شود. توجه کنید که این اولین بار است که یک محصول با نام لندکروزر برقی سازی می شود.
مشخصات لندکروزر برقی
تویوتا می گوید لندکروزر برقی با سه ردیف صندلی و با باتری های گشتاور بالا عرضه می شود. این شاسی بلند، شاسی مونوکوک پیوسته دارد و دیگر خبری از شاسی مستقل در این خودرو نیست. اما تویوتا ادعا می کند که نسخه الکتریکی همچنان در مسیرهای سخت توانمند خواهد بود. طراحی لندکروزر برقی با آنچه تا امروز از لندکروزر های سنتی دیده بودیم، متفاوت است. ارتفاع این خودرو کم است و از لاستیک های آلترین پهن در آن استفاده شده است. البته این یک کانسپت است اما اگر مبنای طراحی همین باشد، محصول نهایی اصلا به لندکروزر های سنتی شبیه نخواهد بود.
لندکروزر برقی ۵,۵۸۸ میلیمتر طول دارد و عرض آن به ۱,۹۸۱ میلیمتر می رسد. ارتفاع هم ۱,۷۰۱ میلیمتر است و با این ابعاد می توان این خودرو را همرده ابعادی با تویوتا گرند هایلندر دانست. طراحی مدرن و جذاب است اما اصلا از ابهت نسخه بنزینی در چهره این شاسی بلند خبری نیست. امیدواریم نسخه نهایی به این شکل نباشد و طراحی سنتی تری در آن داشته باشیم. البته این را در نظر داشته باشید که این در واقع نسخه برقی از لندکروزر بازار آمریکا به حساب می آید و بصورت دقیق تر، این پرادوی برقی خواهد بود.
رقابت با ریوین R1S
کمپانی تویوتا هنوز جزئیات مشخصات فنی لندکروزر الکتریکی را ارائه نکرده است اما می دانیم برای رقابت با خودروی قدرتمندی مثل ریوین R1S، باید قدرت و گشتاور بالایی در این خودرو داشته باشیم. البته در کنار قوی بودن، باید قیمتی رقابتی هم برای آن در نظر گرفته شود تا بتواند در بازار برقی ها جایگاه خوبی بدست آورد. در مجموع نسخه برقی لنکروزر یا همان لندکروزر Se یک شاسی بلند خوش چهره و مدرن است اما بنظر نمی رسد غول آفرودری باشد که در نسخه های بنزینی با نام لنکروزر دیده بودیم.