ادوبی و چند شرکت دیگر علامت Cr را برای مشخص کردن تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی معرفی کردند. از آنجا که اینروزها شاهد محتوای نادرست و گاهاً بیکیفیت هوش مصنوعی در فضای مجازی هستیم، تشخیص این محتواها یکی از نگرانیهای اصلی کاربران است. حالا برای رفع این نگرانیها، ادوبی و سایر شرکتها از علامت جدید Cr برای برچسبگذاری تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی رونمایی کردهاند که به کاربران اطلاع خواهد داد همه چیز آنطور که به نظر میرسد نیست.
این علامت مخفف Content Credential است و توسط ائتلاف C2PA با همکاری ادوبی، مایکروسافت، نیکون، لایکا، Camera Bits، Truepic و Publicis Groupe معرفی شده است. این علامت را میتوان به تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی که با نرمافزارهایی مانند فایرفلای فتوشاپ و بینگ ایجاد شدهاند اضافه کرد.
در واقع، کاربران با اضافه کردن آن به تصاویر، ویدیوها و فایلهای پیدیاف خود میتوانند به کسانی که از این محتواها استفاده میکنند هشدار دهند که در تولید آنها هوش مصنوعی نقش داشته است. این علامت همچنین میتواند به تاریخچه ویرایش فایلها پیوست شود تا به طور دائمی آن را به عنوان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برچسبگذاری کند.
ائتلاف C2PA در وبسایت خود نوشته است:
تولیدکنندگان محتوا میتوانند علامت Cr را به محتوای خود پیوست کنند. زمانی که محتوا در دسترس دیگران قرار میگیرذ، آنها میتوانند اعتبار محتوا را با کلیک کردن روی آن مشاهده کنند.
وقتی کاربر روی Content Credential کلیک میکند، میتواند مشاهده کند چه کسی تصویر را تولید کرده، از چه نرم افزار هوش مصنوعی در تولید آن استفاده شده و تاریخ انتشار آن چه زمانی بوده است. C2PA همچنین یک قابلیت بررسی اعتبار یا Verify ارائه کرده که کاربران از طریق آن میتوانند تصویری با برچسب Content Credential را بارگذاری کنند و کل تاریخچه ویرایش آن را مشاهده کنند.
در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم علامت Cr روی تصاویر چه تاثیری روی محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی خواهد داشت.